سولفات سدیم به بی آب  با فرمول شیمیایی Na2SO4  وبه صورت کریستال های سفید رنگ یافت می شود و با نام تناردیت درصنعت هم کاربرد  دارد.  و وقتی به صورت آب پوشی باشدبا فرمول شیمیایی آن Na2SO4·10H2O نمایش داده می شود.  سولفات سدیم با جرم مولی 142.04 g/mol (anhydrous) ،دمای ذوب 884 °C (anhydrous) و دمای جوش 1429 °C (anhydrous) نوعی ماده ی معدنی می باشد.  این ماده مصارف زیادی در صنایع شیمیایی دارد و طی فرآیندی به نام مانهایم که ترکیب کلرید سدیم نمک و اسید سولفوریک است تولید می شود.  طبق فرآیند هارگریوز که حاصل ترکیب دی اکسید گوگرد است می توان سولفات سدیم را ایجاد کرد وبا نام هایی چون نمک گلوبر وسولفات سودا ،سولفوریک اسیدهم کاربرد دارد و در خاک و آب می توان این ماده را یافت .  این ماده قابلیت انحلال در آب را دارد و شکل ظاهری آن پودر مانند به رنگ سفید و با د انه های درشت می باشد.

سولفات سدیم به بی آب  با فرمول شیمیایی Na2SO4  وبه صورت کریستال های سفید رنگ یافت می شود و با نام تناردیت درصنعت هم کاربرد  دارد.

و وقتی به صورت آب پوشی باشدبا فرمول شیمیایی آن Na2SO4·10H2O نمایش داده می شود.

سولفات سدیم با جرم مولی 142.04 g/mol (anhydrous) ،دمای ذوب 884 °C (anhydrous) و دمای جوش 1429 °C (anhydrous) نوعی ماده ی معدنی می باشد.

این ماده مصارف زیادی در صنایع شیمیایی دارد و طی فرآیندی به نام مانهایم که ترکیب کلرید سدیم نمک و اسید سولفوریک است تولید می شود.

طبق فرآیند هارگریوز که حاصل ترکیب دی اکسید گوگرد است می توان سولفات سدیم را ایجاد کرد وبا نام هایی چون نمک گلوبر وسولفات سودا ،سولفوریک اسیدهم کاربرد دارد و در خاک و آب می توان این ماده را یافت .

این ماده قابلیت انحلال در آب را دارد و شکل ظاهری آن پودر مانند به رنگ سفید و با د انه های درشت می باشد.